VALEO СЪЕДИНИТЕЛИ ЗА КАМИОНИ - ИЗДРЪЖЛИВОСТ И НИСЪК РАЗХОД НА ГОРИВО, БЛАГОДАРЕНИЕ НА НАЙ-НОВИТЕ ТЕХНОЛОГИИ!

Снимка

Всеки втори съединител, монтиран в камион, произведен в Европа, е произведен от Valeo. Това се определя, както от дългогодишния ни опит, така и  от факта, че Valeo проектира и произвежда фрикционни материали за съединителни. Те се използват не само в OE и Aftermarket продуктите, но и много компании, конкуренти на Valeo, ги купуват.

Производителите на камиони са подложени на натиск от страна на Европейския съюз, който налага все по-строги изисквания за емисиите. Тяхното покриване зависи, наред с други неща, и от ефективността на съединителя. Това се дължи на факта, че модерните двигатели за камиони работят с ниски обороти, което прави предаването на въртящия момент истинско предизвикателство. А в същото време, потребителят на транспортното средство очаква, че периодът между смените на съединителя, да бъде колкото е възможно по-дълъг.

За да отговори на изискванията, определени от производителите на камиони, отговарящи на стандартите за емисии Euro VI, Valeo разработи нов тип фрикционни материали, маркирани със символа F830®. Те осигуряват по-плавен трансфер на въртящия момент, дължащ се на по-нисък коефициент на триене. Същевременно дискът на съединителя има намалена коравина, което намалява вибрациите и шумовете, генерирани от задвижващата система. Такъв феродов диск, има по-голяма устойчивост на повреди и по-дълъг експлоатационен живот. Той е екологичен, защото не съдържа арамидни влакна. Феродови дискови с фрикционни материал F830® са идеални за превозни средства, оборудвани с полуавтоматична скоростна кутия.

Съединителите се използват при камиони с ръчни и полуавтоматични скоростни кутии. При полуавтоматичните скоростни кутии пробегът, постигнат между смените, обикновено е два пъти по-дълъг. Под "пробег" трябва да се разбира "брой на превключването на предавките", а не разстоянието, изминато от превозното средство.

Какво означава това? Правилно експлоатираният съединител, при камион с полу-ремарке, използван в международния транспорт, може да постигне до 600 000 км. - в комбинация с ръчна трансмисия и дори 1,2 милиона км., когато камиона е оборудван с полуавтоматична скоростна кутия.

От друга страна, при боклукчийски камиони, построени върху шасито на същия модел, този пробега може да възлиза между 30 000 и 60 000 км. Това е следствие от факта, че камионът за боклук трябва да спира и да потегля по-често от камион с полу-ремарке, експлоатиран на дълги разстояния, а  да не говорим за честотата на превключването на предавките.

От своя страна, два пъти по-дългия експлоатационен живот на съединителя, при полуавтоматична скоростна кутия, показва колко е важно правилното превключване на предавките, при възможно най-малкото приплъзване на феродовия диск.

Подробна информация за продуктите на Valeo, можете да откриете в библиотеката с каталозите на сайта valeoservice.cld.bz  или в приложението MyValeoParts, което е достъпно за устройства с iOS и Android.

Тази и много други интересни статии, може да прочетете на www.proline.bg

Свързани производители

Още новини