НОВА TH ТЕХНОЛОГИЯ НА VALEO ЗА ФЕРОДОВ ДИСК

Снимка

Новите TH феродови дискове на Valeo е решение, което съдейства за намаляване разхода на гориво и за постигане на съответствие със стандартите за емисиите

Комплектите, съдържащи този тип дискове, се произвеждат за първата монтажна линия на производителите на тежкотоварни автомобили и автобуси. Те са налични и в сегмента за следпродажбено обслужване.

Новите дискове, базирани на ТН технологията, в момента могат да се намерят в три комплекта за съединители, налични в сегмента за следпродажбено обслужване. Два артикулни номера са приложими за градските и междуградски автобуси на Scania, а третият е приложим за камионите на Renault и Volvo.

Повече от 25 години в Европа се провежда едно много специфично състезание. Състезание между производителите на камиони и автобуси и европейския законодател, който въвежда все по-взискателни стандарти относно емисиите. От 1993 г. насам, европейският законодател въвежда все по-стриктни стандарти за вредните емисиите, като цяло и в частност, за азотни оксиди, въглеводороди, въглеродни оксиди и твърди частици. Задачата на производителите е да конструират и подобряват камионите така, че да постигнат съответствие с тези стандарти. В същото време, самите производители се състезават по между си - за максимално намаляване на разхода на гориво. Разходите за гориво съставляват около 40% от разходите за управлението на една транспортна компания. Ето защо изборът на камион от транспортната компания се предопределя, първо и най-главно, от разхода на гориво.

Как Valeo допринася за намаляването на разхода на гориво и постигането на съответствие със стандартите относно емисиите? Отговорът е – ТН диск за съединители от ново поколение.

Подобряване на характеристиките на демпфериране с 30%, на въртящия момент – дори до 3500 Nm

Възможността за работа на оптимален режим на двигателя при ниски обороти е един от най-важните начини за подобряване икономията на гориво и редуциране на емисиите на СО2. За съжаление, за да се постигне това, е необходимо да се повиши въртящият момент, което води след себе си повишаване и на вибрациите, които могат да индуцират шум и дори повреждане на скоростната кутия. Възниква дилемата: въртящ момент (мощност) или вибрации. Колкото по-ниски са оборотите, толкова пи-силни са вибрациите.

За да реши тази дилема, Valeo разработи ТН феродов диск, с авангардна технология за демпфериране. TH дискът може да подобри характеристиките на демпфериране с 30% в сравнение с TG диска, като същевременно предава въртящ момент до 3500 Nm (в зависимост от приложението). Това дава възможност за понижаване на оборотите на двигателя с до 200 оборота в минута, което се трансформира в икономия на гориво до 3%.

Как е възможно това? За да се постигне това, диаметърът на демпферните пружини е увеличен от 254 на 285 mm (в сравнение с TG технологията). Кои са преимуществата на по-големия диаметър на демпферните пружини? Това осигурява предаването на по-голям въртящ момент, при някои приложения до 3 500 Nm, като в същото време понижава нивото на вибрациите и шума. В някои случаи, дори се избягва използването на двумасов маховик.

Ъгловият диапазон на работа на ТН демпферните пружини е по-широк с 20 градуса. Това позволява оптимизация при филтрацията на вибрациите. Новите легла на демпферните пружини (патент на Valeo): ограничава усукването на пружините, което повишава надеждността и ефективността на цялата система.

Предварителните демпфери са известни от предходната технология на TG дисковете. Те елиминират вибрациите от двигателя на празен ход и осигуряват комфорт при работа. ТН технологията се характеризира с по-малка твърдост на демпферните пружини. С ТН технологията твърдостта на демпферните пружини се понижава и се постига оптимизирано демпфериране. При едни и същ въртящ момент на двигателя, твърдостта при ТН демпферните пружини е много по-ниска, в сравнение с тази при предходните поколения.

Фрикционен материал винаги с качеството на оригиналното оборудване

Да разгледаме фрикционния материал. Повърхността на фрикционния материал на един ТН феродов диск е по-малка от повърхността на един TG феродов диск, но това не оказва отрицателно влияние върху работата на съединителя. Valeo винаги използва един и същи фрикционен материал, независимо от това дали съединителят ще бъде за оригинално оборудване на камиона или е предназначен за сегмента за следпродажбено обслужване. Фрикционният материал с качеството на оригинално оборудване осигурява голяма топлоустойчивост и намалява вибрациите на съединителя. Новият дизайн на фрикционния материал от типа ТН (патент на Valeo) подобрява коефициента на триене.

Идеалното решение за камиони и автобуси, оборудвани с роботизирана скоростна кутия

Благодарение на изключителната способност за демпфериране на вибрациите, TH феродовите дискове са идеални за камиони и автобуси, оборудвани с роботизирани скоростни кутии. Също така, те са идеални и в  случаи, при които основното изискване към съединителя е способността за ефективно демпфериране на вибрациите при ниски обороти, а не високата топлоустойчивост.

Камионите с роботизирана скоростна кутия стават все по-популярни. Инженерите на Valeo прогнозираха тази тенденция и благодарение на това, Valeo започна да предлага на производителите на камиони ТН феродови дискове като оригинално оборудване, за новото поколение превозни средства стандарт Евро 6, а в бъдеще и за превозни средства стандарт Евро 7.

Тези продукти, вече са достъпни налични и в сегмента за следпродажбено обслужване на търговски превозни средства. Трябва да се отбележи, че комплектите съединителите за камиони и автобуси на Valeo, са с две години гаранция, без ограничение на пробега в Европа.

Свързани производители

Още новини